Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

سلام خوش آمدید
و در نهایت... روانکاو - The Mentalist

و در نهایت... روانکاو - The Mentalist

پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۳۹ ق.ظ

سال ۱۳۸۸ یا ۸۹ بود که با سریال The Mentalist آشنا شدم. همزمان با این سریال ، سریال‌های دیگری را دنبال می‌کردم. آن زمان فروم‌های فعال زیادی بودند که فیلم‌بازها در آن فعالیت می‌کردند و تجربیات و نظرات خودشان را راجع به فیلم‌ها و سریال‌ها به اشتراک می‌گذاشتند. سایت‌هایی مثل ایران‌فیلم هم بودند که هفته به هفته و تقریبا به روز -شاید با دو تا سه روز تأخیر- قسمت‌های جدید سریال‌ها را منتشر می‌کردند و به راستی که چه خدمت بزرگی به ذائقه فیلم‌بینی خیلی‌ها انجام می‌دادند که الان متأسفانه دیگر اثری از آنها باقی نمانده است...

خاطرم هست که آن زمان به دلیل اوقات بیکاری زیاد چندین سریال را بصورت همزمان تماشا می‌کردم و چون این کار بسیار عذاب‌آوری بود -انتظار برای رسیدن قسمت بعدی هر سریال به تنهایی دشوار بود چه رسد به چند سریال هم‌زمان!- گهگاهی فیلم سینمایی هم تماشا می‌کردم!!

سریال The Mentalist یا فارسی شده آن روانکاو را خیلی‌ها پیشنهاد داده بودند. طبیعی بود که فعال بودن در آن فروم‌ها موجب می‌شد توجه من به سریال‌های محبوب جلب شود. بنابراین تقریبا به هفته و گاهی هم ماهی یکبار ، قسمت‌های جدیدش را دانلود می‌کردم اما فرصت تماشای آن را نداشتم. شاید هم با توجه به شرایط سنی بعد از تماشای چند قسمت اول ترجیح می‌دادم سریال‌های دیگری که هم‌زمان با این سریال‌ در حال پخش بود را تماشا کنم. بیشتر آن سریال‌ها هم درون‌مایه‌های تخیلی داشتند که بیشتر مورد علاقه من بود تا یک مجموعه پلیسی.

هر از گاهی در فاصله بین فصول سایر سریال‌ها چند قسمتی هم از روانکاو را تماشا می‌کردم و اینگونه بود که شاید حدود دو سال طول کشید تا فصل اول را کامل تماشا کنم! اما در تمام آن دوره سریال را دانلود می‌کردم چرا که همیشه نگران بودم مبادا لینک‌های دانلود سریال و زیرنویس‌هایش از دسترس خارج شوند که این روندی طبیعی در ایران بود!!

زمان گذشت و بعد از اشتغال به تحصیل در دانشگاه و بعدتر اشتغال به کار و بعدترش هم ازدواج فرصت تماشای فیلم و سریال را به کلی از من گرفت! به خصوص آخری که با توجه به خط پلیسی و جنایی سریال ، همسر علاقه‌ای به همراهی در تماشای این سریال نداشت و طبیعی بود که فرصتی برای تماشای آن پیدا نکنم! اما بالاخره طی چند ماه اخیر برای خودم فرصتی اختصاص دادم و به تماشایش پرداختم.

خط اصلی سریال پیدا کردن یک قاتل خطرناک سریالی به نام Red John بود که همسر و فرزند شخصیت اصلی داستان به نام پاتریک جین (روانکاو) را نیز به قتل رسانده بود. سریال هفت فصل داشت که ۶ فصل آن تقریباّ هر فصل ۲۲-۲۳ قسمت داشت و فصل هفتم آن ۱۳ قسمت داشت. 

معمولا سریال‌ها خط اصلی را حفظ و گره آخر داستانشان را برای حفظ کشش داستان و همراهی بینندگان در آخرین قسمت باز می‌کنند! باید اعتراف کنم که در تمام این سال‌ها بارها هوس کردم قسمت آخر سریال را تماشا کنم و بفهمم این قاتل سریالی چه کسی بوده است؟! اما هربار خودم را کنترل می‌کردم تا لذت تماشای آن را از دست ندهم! و جالب اینجاست که بر خلاف تصور در اوایل فصل ششم گره اصلی داستان گشوده و مشخص می‌شود Red John چه کسی بوده است؟!

تغییر چند بازیگر و لوکیشن از CBI  به FBI و مدرن‌تر شدن محیط همراه با تغییرات تکنولوژیک در طی سالهای تولید سریال و فیلم‌نامه آن همراه با اعتماد به نفسی که کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آن به خود در حفظ و همراه نگه داشتن بیننده داشتند ، باعث شد سریال با وجود حل گره اصلی ماجرا تا قسمت آخر جذابیت خود را حفظ کند و شاید این تنها سریالی بود که این قابلیت را داشت. حتی سریال‌های بسیاری را دیدم که هرگز رنگ قسمت آخر سریال را به خود ندیدند و سریال نیمه کاره رها شد!

The Mentalist سریال جذابی بود و اگر آن را ندیده‌اید حتما نسخه سانسور نشده آن را تماشا کنید.

تمام شدن سریال حس دوگانه‌ای در آدم ایجاد می‌کند. از یک طرف حس خوب به پایان رسیدن و از طرفی حس ناراحتی به خاطر عادت به داستان و آدم‌های آن.شاید تنها سریالی بود که از تماشای آن حس پشیمانی نداشتم. 

پیشنهادی برای تماشای فیلم و سریال دارید؟

  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad

The Mentalist

روانکاو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

I am sweet, but honey is you . Flower is me , but fragrance is you . Happy I am but reason is YOU
-----------------------------
پرواز کن آنگونه که می‌خواهی ...
وگرنه پروازت می‌دهند آنگونه که می‌خواهند ...
------------------------------
این شعاری بود که سالها توی وبلاگم نوشته بودم ... از هواداران و اعضای پیشین باشگاه هواداران پرشین‌بلاگ هستم. بعد از چند سال وبلاگ نویسی مداوم به دلایلی کوچ کردم به این وبلاگ جدید ... وبلاگی جدید در محیط و سرویسی جدید ... همچون بهاری که همراه عشق به زندگیم پای گذاشت بهاری جدید را در زندگی مجازیم تجربه خواهم نمود... این بار اما از گذشته ها گذشته‌ام(!) و به حال رسیده‌ام و به فردایی بهتر برای ''ما" می‌اندیشم...
-----------------------------
چه تقدیری از این بهتر..؟
من از عشق تــــــو می‌میرم..!
-----------------------------
این وبلاگ در گذشته در سیستم وبلاگ‌دهی میهن‌بلاگ آریوداد نام داشت و در آدرس http://Ariodaad.MihanBlog.Com منتشر میشد که با اعلام تعطیلی سایت میهن‌بلاگ ، با نام و آدرس فعلی در اینجا به راه خود ادامه می‌دهد! بنابراین دیدن نام و آدرس وبلاگ قبلی روی بخش زیادی از تصاویر این وبلاگ امری عادی است!

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی