Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

سلام خوش آمدید

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

همیشه زمانی که به وبلاگ نویسی فکر میکنم جالب ترین و مهیج ترین نکته ای که به ذهنم میرسه اینه که اولین وبلاگ نویس ها کیا بودند؟ اون زمان به عنوان کسانی که اولین بودند و جایی برای کپی برداری نداشتند به چه چیزی فکر می کردند و از چه چیزی می نوشتند؟ این روزها کجا هستند و چه کار میکنند؟ آیا هنوز هم وبلاگ نویسی می کنند؟ کجا می نویسند که برم بخونم و مقایسه کنم و ببینم آیا در طول این ده - دوازده سال تغییری در بینش اونها و نوع نگارش وبلاگشون رخ داده یا نه هنوز هم وبلاگشون همون رنگ و بوی سابق رو داره ؟ تا حالا این موضوع برای شما جالب انگیز بوده که بهش فکر کنید؟
  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad

از دیروز صبح شبکه ی اجتماعی فیس بوک بطور آزمایشی رفع فیلتر شده ، البته ظاهراً بدلیل وجود برخی محتویات مغایر با قوانین ایران این رفع فیلتر در همه ی شبکه های ارائه دهنده ی اینترنتی رخ نداده ، و حتی بعضی عکس های پروفایل نیز باز نمیشن.

  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad
متاسفانه هر روز شاهد فیلتر شدن بخش عظیمی از محتوای تولید شده در فضای مجازی توسط سیستم فیلترینگ ایران هستیم. زمانی فیلترینگ محدود به سایت های پورنو گرافی و مستهجن بود که صد البته فیلتر نمودن این سایت ها نیاز جامعه‌ی ایران اسلامی بود . اما این روزها شاهد نوع جدیدی از فیلترینگ هستیم ! فیلتر خودکار و خودجوش که بلافاصله نسبت به بسیاری از کلمات ورای اینکه به چه دلیلی استفاده شده اند حساسیت داشته و فیلترش می‌کنند. علاوه بر این فیلترینگ سلیقه‌ای هر روز گریبان‌گیر جامعه‌ی مجازی شهروندان ایرانی شده است و هر روز شاهد فیلتر شدن یک سایت ، یک شبکه ی اجتماعی ، یک شبکه ارتباطی و ... هستیم بطوریکه احساس میکنیم کم کم در زندانی به سر می بریم که هر روز دیوارهایش بیش از روز گذشته به تو نزدیک می شوند و تو هر روز احساس میکنی که دنیایت کوچک و کوچک تر شده است...! من یک جامعه شناس نیستم اما به عنوان یک شهروند مجازی معتقدم این روزها آزادی بیان دیگر چندان معنایی ندارد! آزادی در تصمیم گیری نیز همین طور ! اگر زمانی بود که ما حق انتخاب بین خوب و بد را داشتیم تعریفن از آزادی درست بود اما وقتی به اصطلاح فقط خوب ها در سبد انتخاب است چه فرقی می کند که تو کدام را برگزینی؟ آیا شبکه های اجتماعی تنها دارای بعد منفی هستند؟آیا نمی توان استفاده مثبت از آنها داشت؟ آیا سوق دادن شهروندان مجازی ایرانی که کاربران همین شبکه های اجتماعی هستند به سمت استفاده از فیلتر شکن ها کار درستی است؟ اینکه کاربران مجبور باشند هر روزه از وی پی ان ها و فیلتر شکن های مختلف که مشخص نیست منبع هر کدامشان کدام نهاد دولتی و غیر دولتی خارجی است و ثبت اطلاعات کاربران در سرورهای این فیلتر شکن ها ، صدمات و خطراتش بیش از استفاده ی مستقیم و بدون فیلتر از اینترنت نیست؟ به نظر می آید این روزها آموزش استفاده ی صحیح از فضای آزاد اینترنتی بهتر و امن تر از چوب الف بر سر شبکه ی ارتاط جهانی باشد و نتیجه ی بهتری را در بر داشته باشد.
  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad
دوست عزیزی امروز این پیامک رو برام فرستاد و من از خوندنش لذت بردم و فکر کردم جالب باشه اگه بخوام اینجا هم بذارمش تا شما هم بخونیدش . . .   شب یلدا قدم آرام بردار کمی هم احترام ما نگه دار تو می بینی ربابم غصه دار است بنی هاشم هنوزم داغدار است صدای العطش در گوش مانده بدن ها بی کفن هر گوشه مانده شب یلدا تو هم چله نشین باش سیه پوش غم سالار دین باش
  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad
همه مرا به خنده های با صدا می شناسند ، این بالش بیچاره ، به گریه های بی صدا !
  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad
یکی دو ساعتی هست که بیدارم. کلافم و نمیدونم دقیقا باید چه کاری انجام بدم. دور سر خودم میچرخم ؛ امتحان دارم امروز و فردا. امروز که هیچ اما فردا رو نه بلدم و نه تمرکز  که بخونمش. نمیدونم دنبال کار بگردم یا بشینم خونه درسمو بخونم.  آدم تو وضعیتی قرار میگیره که نمیدونه اومدنش بیرون از کار ، درست بوده یا غلط ؟ این که تک خوری نکرده درست بوده یا غلط؟ کاش خودم میخوردم همشو یه آبم روش و برای خودم دردسر نمی تراشیدم... لااقل الان بیکار نبودم. خدایا توکل به تو . . . خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری
  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad
من در کشوری زندگی میکنم که اگه بخوای درست زندگی کنی و به اصول و عقاید خودت احترام بذاری ، باید مواظب باشی! عکس تمام دنیا ! اینه که خارجی ها و به اصطلاح ما بی دین و ایمان ها (!) از ما بهشتی ترند!اینجا ایران است . . . خاک من . . . وطن من . . .جایی که به تو دزدی را آموزش می دهند و اگر ندزدی احساس می کنی واقعا بی عرضه هستی!!اینجا ایران است و قانونش قانون جنگل ! بخور تا خورده نشوی !*****دلم خیلی گرفته ؛ دو روز پیش توی بنگاه معامله ی فروش خونه ای رو انجام دادم که توش سه میلیون تومان شیرینی فقط داشت! من به حرمت بنگاه و چراغ روشنش و صاحب بنگاه بجای اینکه اون شیرینی رو که خریدار میخواست یواشکی بهم بده رو بگیرم ، آوردمش وسط و گفتم آقای صاحب بنگاه بفرما این سفره پهنه هرکی سهم خودشو برداره! ولی اون بی معرفت پول رو برداشت و گفت بیا اینم پنجاه هزار تومان شیرینی شما!! اینقدر این حرکتش وقیحانه بود که واقعا دیگه نمیشد تحملش کرد . بعد از جر و بحث لفظی از اونجا زدم بیرون و الان دو روزه که بی کارم . حالا این مزد صداقت منه ... من حالا متأهل ، بی کار ، دانشجو که هم تو خرج خودم موندم و هم تو خرج دانشگاه . ذهنم خیلی مشغول و درگیره . اصلا تمرکز ندارم . کاش منم بلد بودم برای دیگران حقی قائل نشم. بیکاری خیلی بده خیلی. همش میگم کاش خودم میخوردم همشو . هیچ کسم نمی فهمید و الانم سر کارم بودم و حتماً عزیزتر که معامله ای انجام دادم.کاش اینقدر صادق ... نه اینجا ایرانه و صداقت معنی نمیده ! کاش اینقدر احمق نبودم . . .دلم گرفته خیلی بد . . .
  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad

همونطور که قبلا هم توی یک پست درباره ی سیستم عامل اوبونتو صحبت کرده بودم, این سیستم عامل دارای ,ویژگی های خاص خودشه . مثلا گرافیک جذاب و رابط کاربری خوب و راحتش. همونطور که می دونیم اندروید هم بر پایه ی لینوکس نوشته شده که تا این حد محبوب شده. توی اوبونتو یک سری محدودیت دارید مثل اینکه نمی تونید انواع بازی های ویندوزی رو روی سیستم عاملتون داشته باشید که این مورد مربوط به لینوکسی بودن سیستم عامل بر میگرده. ولی برای یک سری کارهای روزمره مثل وبلاگ نویسی , ویرایش ساده عکس , خواندن کتاب های الکترونیکی و ... به راحتی می تونید از این سیستم عامل استفاده کنید و تفاوتش در نوع استفاده از منابع سیستمتون هستش. به طور مثال گاهی برای باز کردن یک فایل Word یا مثلا PDF توی ویندوز باید مدتی در ویندوز صبر کنید تا برنامه باز بشه و بعد از باز شدن باز هم ممکنه در لود شدن صفحات به خصوص در اسناد پی دی اف تاخیر پیش بیاد و شما از سنگین شدن سیستم عامل خسته بشید در حالی که در اوبونتو به راحتی و با سرعت با اشاره روی فایل مورد نظرتون , اون فایل براتون به نمایش در میاد. البته سیستم عامل لینوکس و به تبع اوبونتو که بر اساس لینوکس پایه ریزی شده هنوز خیلی جا داره تا تکمیل بشه ولی اگر بدونید که لذت استفاده از نرم افزارهای متن باز یا Open Source تا چه حد هستش احتمالا ترغیب میشید که این سیستم عامل رو در کنار ویندوزتون نصب داشته باشید.

  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad
ایران در گروه بندی جام جهانی با تیم بزرگ آرژانتین ، بوسنی و نیجریه هم گروه شده که به نظر روی کاغذ گروه خوبی برامون افتاده . اما اون چیزی که مسلمه اینه که واقعاً مسئولان ایران چقدر به جام جهانی و هزینه کردن برای فوتبال و شادی مردم ارزش قائل هستند و هزینه می کنند. صعود از مرحله اول در جام جهانی گرچه آرزوی قشنگی برای همه ی ما ایرانی هاست اما بهتره ساده انگار نباشیم و ببینیم که همه ی تیم های دنیا حتی همین بوسنی که از هم گروه شدن باهاش خوشحالیم از همین حالا شروع به مهیا شدن برای بازی های جام جهانی می کنند در حالی که ما بجز یه مربی خوب و چند بازیکن لژیونر هیچ چیزی در چنته نداریم!! برای گرفتن حداقل نتیجه ی آبرومند باید پیش بینی بازی ها و کمپ ها و برنامه ریزی های خوب رو داشت.
  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad
این روزها وقتی دلم برای همسرم تنگ میشه ، از بس که وقت برای دیدن و بیرون رفتن کمه با اسکایپ با هم ارتباط می گیریم! اینه زندگی تو عصر تکنولوژی که دیگه تو یه شهر و تو دو تا محله‌ی نزدیک هم ، آدما حتی وقتی برای نامزدشون هم ندارن! نه یه بیرون رفتنی نه یه تفریحی نه یه ... هیچی . خیلی وقته یه بیرون درست و درمون یه دَردَرِ حسابی نرفتیم! میدونم که اونم از این موضوع ناراحته ولی به روم نمیاره .  دلم براش خیلی تنگ میشه وقتی دو سه روز نمی بینمش . یا همش دانشگاهم یا همش سر کارم . از محل کارم میدوئم میرم دانشگاه از دانشگاه بدو خودمو میرسونم به محل کارم. تازه اگه آخرش یه پول درست و درمون باشه که خرج کنی لذت ببری خوبه. . .!! اونم نیست اینم شد زندگی ؟
  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad

I am sweet, but honey is you . Flower is me , but fragrance is you . Happy I am but reason is YOU
-----------------------------
پرواز کن آنگونه که می‌خواهی ...
وگرنه پروازت می‌دهند آنگونه که می‌خواهند ...
------------------------------
این شعاری بود که سالها توی وبلاگم نوشته بودم ... از هواداران و اعضای پیشین باشگاه هواداران پرشین‌بلاگ هستم. بعد از چند سال وبلاگ نویسی مداوم به دلایلی کوچ کردم به این وبلاگ جدید ... وبلاگی جدید در محیط و سرویسی جدید ... همچون بهاری که همراه عشق به زندگیم پای گذاشت بهاری جدید را در زندگی مجازیم تجربه خواهم نمود... این بار اما از گذشته ها گذشته‌ام(!) و به حال رسیده‌ام و به فردایی بهتر برای ''ما" می‌اندیشم...
-----------------------------
چه تقدیری از این بهتر..؟
من از عشق تــــــو می‌میرم..!
-----------------------------
این وبلاگ در گذشته در سیستم وبلاگ‌دهی میهن‌بلاگ آریوداد نام داشت و در آدرس http://Ariodaad.MihanBlog.Com منتشر میشد که با اعلام تعطیلی سایت میهن‌بلاگ ، با نام و آدرس فعلی در اینجا به راه خود ادامه می‌دهد! بنابراین دیدن نام و آدرس وبلاگ قبلی روی بخش زیادی از تصاویر این وبلاگ امری عادی است!

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی