Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

سلام خوش آمدید
آر اس اس خوان

با توجه به اینکه هنوز هم خیلی از دوستان با فید و فید خوان ها آشنایی ندارند سعی میکنم در حد توان این قابلیت را که امروزه در بیشتر سایت ها و وبلاگ ها می بینیم و بدون توجه به اینکه آنها به چه معنی هستند از کنارشان میگذریم را بیشتر معرفی کنم.

احتمالا در سایت ها و وبلاگ هایی که بیشتر اوقات به آنها مراجعه میکنید در گوشه ای از صفحه ی خود یکی و یا چند آیکون از میان آیکون های بالا را قرار داده اند. حال ببینیم این لوگوها به چه معنی هستند و چه فایده ای دارند؟ 

 

- فید چیست؟

 

RSS , FEED , Atom و XML همگی نوعی از اشتراک گذاری اطلاعات هستند ( البته در ترجمه ی دقیق تر شاید بتوان از واژه ی خبر رسان استفاده کرد ) که همگی در واقع کار واحدی را انجام می دهند و تفاوت یا در نام است و یا در روزآمدی این قابلیت ؛ بطوریکه فید ( در اصطلاح فارسی به آن خوراک می گویند ) و XML در واقع دو نام قدیمی تر برای RSS هستند.

- کار فید چیست؟

 زمانی که شما به سایت و یا وبلاگی مراجعه میکنید در صورتی که مرورگر شما قابلیت دریافت فید ها را داشته باشد ، شما میتوانید با کلیک بر روی آیکون فید آن وب گاه و سپس مشترک شدن در آن از بروز رسانی آن سایت ( در صورتی که به اینترنت متصل شوید ) به سرعت مطلع شوید و بدون بارگذاری های گاهی سنگین وب سایت ها و وبلاگهای مورد نظرتان مطلب منتشر شده در آن وبگاه مورد نظر را بخوانید.

آر اس اس خوان
 

- فایده ی فید چیست؟

 بسته به نوع نیاز شما و نوع فعالیتی که در اینترنت دارید فیدها کمک بسیار زیادی جهت اطلاع رسانی سریع و لحظه ای و همچنین دسترسی به اطلاعاتی جامع بصورت یکپارچه می توانند باشند. با فیدخوان ها ( که در ادامه یکی از بهترین نوع آن را به شما معرفی خواهم نمود ) شما در زمان صرقه جویی می کنید! و بدون نیاز به بارگذاری های پی در پی می توانید از مطلب مورد نظرتان مطلع شوید.

 

- مثالی از یک خوراک فید

 وبلاگ هایی که توسط سایت‌های بزرگ وبلاگ‌دهی چون پرشین بلاگ ،میهن بلاگ ، بلاگفا و... میزبانی میشوند همگی دارای خوراک فید می باشند. بطور مثال شما دوستان زیادی دارید که از طریق وبلاگ نویسی با آنها در ارتباط هستید. برای شما مهم است که همیشه اولین کسی باشید که مطلب دوستتان را میخوانید و برایش نظر می گذارید و یا در حالتی دیگر وبلاگی را مفید می دانید و دوست دارید بروزرسانی هایش را دنبال کنید ؛ حال تصور کنید به یکی از دلایلی که عرض شد ( و یا دلایل شخصی خودتان ) هر روز به آن وبلاگ سر میزنید اما اثری از مطلب جدید نیست! شما میتوانید با مشترک شدن در فید آن وبلاگ ( در ادامه نحوه ی مشترک شدن را توضیح خواهم داد ) از بروزرسانی آن وبلاگ مطلع شده ، مطلبش را بخوانید و در صورتی که نیاز دیدید با مراجعه به وبلاگش برایش نظر بگذارید.

و یا در فید سایت دانشگاه و یا هر سایتی که مد نظر شماست ، خبری ، ورزشی ، سیاسی و... مشترک شده و روزانه بدون مراجعه به این همه سایت از تمامی مطالب جدیدش استفاده نمایید.

آر اس اس خوان

- کدام فید خوان مناسب تر است؟

فیدخوان نرم افزاری است که شما به وسیله ی آن مشترک فید وبلاگ و یا وب سایت خود می شوید. کارایی ، کاربر پسندی ، سرعت اجرا و قابلیت شخصی سازی از جمله نکاتی است که برای استفاده از یک فید خوان باید به آن توجه کرد. در حال حاضر یکی از بهترین فیدخوان‌های موجود نرم افزار QuiteRSS است که هم برای کاربران سیستم عامل ویندوز و هم برای کاربران سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس چون اوبونتو و حتی Mac OS قابل دانلود ، نصب و استفاده است. ازمزیت‌های این فیدخوان زبان قابلیت فارسی شدن زبان پنجره ها و راست چین شدن آنها است.

 

کاربران ویندوز از اینجا نرم افزار QuiteRss را دانلود و نصب نمایند

کاربران لینوکس و اوبونتو به این صفحه مراجعه نمایند. همچنین کاربران اوبونتو تنها کافیست نام QuiteRss را در Ubuntu Software Center جستجو کنند

کاربران Mac Os نیز از اینجا دانلود نمایند.
 
QuiteRss - Free Feed Reader
 
- چگونه با QuiteRssدر فید یک وبلاگ یا وبسایت مشترک شویم؟
این کار خیلی ساده است! کافیست هرجا که اثری از نام یا لوگوی RSS و یا Atom دیدید روی آن کلیک نمایید . به این ترتیب به صفحه‌ای اینچنینی فرستاده می‌شوید.
آر اس اس خوان
جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید
 
لینک این صفحه را کپی نمایید و سپس به صفحه‌ی اصلی برنامه‌ی QuiteRss بروید. و طبق تصویر زیر از گزینه‌ی افزودن یا add استفاده کنید. همونطور که در تصویر زیر می‌بینید میتونید فیدهاتون رو در پوشه‌های جداگانه دسته بندی کنید. مثلاً من پوشه‌ی وبلاگستان مختص دوستان وبلاگی و پوشه‌ی سرشناس دارم برای وبلاگ‌های اشخاص سرشناس مثل یغما گلرویی.
QuiteRss - Free Feed Reader
جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید
 
بعد از زدن گزینه‌ی افزودن پنجره‌ای باز می‌شود که باید در آن آدرس فید مورد نظرتان را مطابق شکل زیر وارد کنید و گزینه‌ی پایان را بزنید.
QuiteRss - Free Feed Reader
به این ترتیب شما در فید این وبلاگ یا وب سایت مشترک میشید. البته فیدخوان QuiteRss تنظیمات دیگری هم دارد. مثلاً با کلیک راست روی نام هر فید در صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار ، انتخاب آخرین گزینه یعنی > صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید تعین کنید بروز رسانی آن فید هر چند دقیقه یک بار بررسی شود که مثلاً من برای وبلاگ واژه واژه سطر سطر زندگی هر نیم ساعت یک بار تنظیم کردم. برای سر شناس ها چون عموماً دیر به دیر بروز می‌کنند هر نیم روز یک بار تنظیم کردم.
QuiteRss - Free Feed Reader
هر سوال دیگه‌ای هم داشتید می توانید از طریق این لینک بپرسید. امیدوارم لذتش رو ببرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

I am sweet, but honey is you . Flower is me , but fragrance is you . Happy I am but reason is YOU
-----------------------------
پرواز کن آنگونه که می‌خواهی ...
وگرنه پروازت می‌دهند آنگونه که می‌خواهند ...
------------------------------
این شعاری بود که سالها توی وبلاگم نوشته بودم ... از هواداران و اعضای پیشین باشگاه هواداران پرشین‌بلاگ هستم. بعد از چند سال وبلاگ نویسی مداوم به دلایلی کوچ کردم به این وبلاگ جدید ... وبلاگی جدید در محیط و سرویسی جدید ... همچون بهاری که همراه عشق به زندگیم پای گذاشت بهاری جدید را در زندگی مجازیم تجربه خواهم نمود... این بار اما از گذشته ها گذشته‌ام(!) و به حال رسیده‌ام و به فردایی بهتر برای ''ما" می‌اندیشم...
-----------------------------
چه تقدیری از این بهتر..؟
من از عشق تــــــو می‌میرم..!
-----------------------------
این وبلاگ در گذشته در سیستم وبلاگ‌دهی میهن‌بلاگ آریوداد نام داشت و در آدرس http://Ariodaad.MihanBlog.Com منتشر میشد که با اعلام تعطیلی سایت میهن‌بلاگ ، با نام و آدرس فعلی در اینجا به راه خود ادامه می‌دهد! بنابراین دیدن نام و آدرس وبلاگ قبلی روی بخش زیادی از تصاویر این وبلاگ امری عادی است!

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی