Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

سلام خوش آمدید
قبل از اینکه برم سربازى حدود یک سال شاگرد سلفژ و گیتار رضا روح پور (خواننده ى آلبومهاى ردپا و مرد زخمى) بودم. آلبوم مرد زخمى که یه کار متفاوت بود هیچ وقت از وزارت ارشاد مجوز پخش نگرفت ؛ اما جالبه که دلیلش رو بدونید! رضا روح پور یک استودیوى خانگى داشت - مثل اکثر هنرمندان - که شرط شرکت تو کلاس هاى سلفژ،ظرفیت و صداى خوب متقاضى بود. به هر حال من هم چون از بچگى به موسیقى علاقه داشتم ، خیلى اتفاقى شرکت کردم و بعد از چند ماه با من تماس گرفتند و گفتند قبول شدم.  اون زمان من اصلا صداى ایشون رو نشنیده بودم و تو اولین ملاقات نشست رو مبل روبروى من و گفت: براى چى اومدى؟ گفتم عاشق موسیقى هستم. گفت: براى آهنگ سازى اومدى؟ گفتم: نه! براى خوانندگى ثبت نام کردم... بعد از کمى صحبت و سؤال و جواب - چون جلسه ى معارفه بود - ازم پرسید: نظرت راجع به سبک و آلبوم من چیه؟ گفتم: من تا حالا صداتون و نشنیدم!!! تعجب کرد! گفت: پس چرا اومدى؟! گفتم: منکه بخاطر شما نیومدم!! اومدم موسیقى رو دنبال کنم! خندید و گفت: تو این همه مدت تو اولین کسى هستى که این حرف رو میزنه! نشنیده ها هم واسه چاپلوسى میگن "عالى بود!" رفت و یکى از آلبوم هاش رو امضا کرد و داد به من! آلبوم " رد پا " بود که خیلى به دلم نشست. من عاشق آهنگ هاى به این سبک بودم. صداى رضا روح پور کمى به صداى مرحوم فریدون فروغى شباهت داشت؛اما این رو بگم که صداى طبیعى خودش بود،نه مثل بعضى ها که اونقدر صداشون رو با کامپیوتر و تیونر تغییر میدن که صداى حرف زدنشون از زمین تا آسمون! با صدایى که تو آهنگاشون میشنویم فرق داره! بگذریم. به هر حال چون بهتر بود که یه سازى رو انتخاب کنم تا اصلا بفهمم نت چیه؟! گیتار رو انتخاب کردم. شاگردهاى رضا روح پور بعد از مدتى که تسلط پیدا مى کردن براى درست خوندن،تو همون استودیوى خونگیش یک یا دو آهنگ رو که کار ملودى سازى و تنظیمش با خود آقاى روح پور بود،مى خوندن و باز خود رضا روح پور براشون کلیپى مى ساخت و مى داد به شبکه ى MI-TV و بعدها هم به MN-TV تا پخش بشن. اون زمان MI-TV از صدا و سیما مجوز رسمى داشت.اما به دلایلى بعدها این مجوز لغو شد و به همه ى خواننده ها هشدار داده شد که در صورت همکارى با این شبکه ها ممنوع الفعالیت میشن. طبیعى بود که آهنگ هاى قدیمى روح پور همچنان هر از گاهى پخش مى شد. البته شاگردان روح پور هم چون فعالیتى نداشتن! که بخوان ممنوع الفعالیت بشن!! به تک آهنگ خونى هاشون ادامه دادن که چون اسم رضا روح پور به عنوان آهنگساز،کارگردان و گاهى شاعر پاى این کلیپ ها بود،آلبوم "مرد زخمى" با وجود گرفتن مجوز موسیقى و شعر هیچ گاه مجوز پخش نگرفت. من تو مراحل تولید این آلبوم بودم -البته نه مراحل ضبط،مثلا آهنگ و صداى ماکت رو برام میذاشت تا نظر بدم،گاهى هم با گیتارش برام زنده اجرا مى کرد- آلبوم قشنگ و جالبى بود. بعد از اینکه دیگه نا امید شد از گرفتن مجوز،خودش دست بکار شد و آلبوم هارو پخش کرد،که مطمئنا پخش شخصى یک آلبوم خیلى ضعیف خواهد بود! براى همین خیلى ها فکر میکنن رضا روح پور بعد از آلبوم پر فروش و رکورد شکن رد پا دیگه فعالیتى نداشته! چون این آلبوم رو دوست داشتم،من هم براى پخشش کمک کردم. اما دست سر نوشت دختر ١۶ سالش رو ازش گرفت... کلاس تعطیل شد... من رفتم سربازى و دیگه ازش خبر ندارم... از اون روزها تعدادى آلبوم "مرد زخمى" دستم مونده که نمى دونم چى کارشون کنم؟!!! فروش اونها کار سختى نیست ، چون علاقمندان زیادى داره،اما پول حاصل از فروش رو باید به خودش بدم که فعلا ازش بى خبرم و تلفن همراهش هم خاموشه...حالا دیگه از رضا روح پور بى خبرم،اگه شما ازش خبرى دارید لطفا من رو هم خبر کنید.پی نوشت : من دیروز با ایشون ملاقات داشتم.فکر کنم آخرین دیدار ما بود!گمون نکنم دیگه فرصتی بیاد ایشون رو ببینم...
  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad

رضا روح پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

I am sweet, but honey is you . Flower is me , but fragrance is you . Happy I am but reason is YOU
-----------------------------
پرواز کن آنگونه که می‌خواهی ...
وگرنه پروازت می‌دهند آنگونه که می‌خواهند ...
------------------------------
این شعاری بود که سالها توی وبلاگم نوشته بودم ... از هواداران و اعضای پیشین باشگاه هواداران پرشین‌بلاگ هستم. بعد از چند سال وبلاگ نویسی مداوم به دلایلی کوچ کردم به این وبلاگ جدید ... وبلاگی جدید در محیط و سرویسی جدید ... همچون بهاری که همراه عشق به زندگیم پای گذاشت بهاری جدید را در زندگی مجازیم تجربه خواهم نمود... این بار اما از گذشته ها گذشته‌ام(!) و به حال رسیده‌ام و به فردایی بهتر برای ''ما" می‌اندیشم...
-----------------------------
چه تقدیری از این بهتر..؟
من از عشق تــــــو می‌میرم..!
-----------------------------
این وبلاگ در گذشته در سیستم وبلاگ‌دهی میهن‌بلاگ آریوداد نام داشت و در آدرس http://Ariodaad.MihanBlog.Com منتشر میشد که با اعلام تعطیلی سایت میهن‌بلاگ ، با نام و آدرس فعلی در اینجا به راه خود ادامه می‌دهد! بنابراین دیدن نام و آدرس وبلاگ قبلی روی بخش زیادی از تصاویر این وبلاگ امری عادی است!

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی