سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده؟!
چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۰۳ ق.ظ
این روزها به هر مغازهای که پا میذاریم فارغ از اینکه در چه صنفی فعالیت میکنه تابلو و یا برچسبی روی شیشه مثل این رو میبینیم :شارژ دو هزار تومانی عموماً تو این مغازهها به قیمت 2200 تومان به فروش میرسه. یعنی ده درصد اعتبار اصلی کارت شارژها. حال اینکه شرکت اپراتور تلفن همراه قبلاً مبلغی معادل 8٪ رو به عنوان ارزش افزوده از اعتبار این کارت شارژها کسر کرده ؛ در واقع وقتی شارژ از این طریق به دست مصرف کننده میرسه چیزی حدود 400 تومان بیشتر از اعتباری که دریافت کرده پرداخت میکنه. از این پرسش که چرا این مبلغ از مصرف کننده دریافت میشه و آیا درسته یا نه میگذرم.حالا چی شده که به این موضوع پرداختم؟جریان از این قراره که توی محلهی ما یک بنده خدایی که کارش فروش تخمه و وسایل تفریحی دودزا (!!!) بود و خیلی هم بچهی باحالیه ، مدتها این کارت شارژها رو به قیمت واقعی یعنی همون 2000 تومان میفروخت و اهالی هم خوشحال از این موضوع اعتبار مورد نیازشون رو از این مغازه خرید میکردند. تقریباً یک سالی بود که این رویه ادامه داشت و من همیشه بابت اینکه میتونه سود بیشتری داشته باشه اما کمتر میگیره به نفع مشتری ازش تشکر میکردم. واقعاً هم تشکر داره؛ تا اینکه چندی قبل دیدم شارژ نداره.پرسیدم تموم کردی؟ گفت : "نه!! دیگه نمیارم!چند نفر رفتن ازم شکایت کردن که این داره شارژ رو ارزون(!) میده و کار و کاسبی ما خوابیده!! دیگه نمیارم اگرم بیارم همون 2200 میارم..."خندهداره مگه نه؟ قبلاً شنیده بودم که اگر جایی گرونفروشی کرد به سازمان بازرسی خبر بدین اما دیگه این مدلش رو ندیده بودم! تازه بنده خدا ارزون هم نمیداد! فقط عادلانه و به قیمت اصلیش میفروخت. من موندم اونا کی بودن که با پررویی رفتن گفتن ما گرونتر میدیم اینم باید هم قیمت ما بفروشه! البته ناگفته نماند بعد از گرون کردنش هم بازم من از خود همین بنده خدا خرید میکنم که تو جیب بغالی اینوری و اونوری که انگشت اتهام بیشتر به سمت اونهاست نره!! والا !! منکه دارم همون پول رو میدم چرا بذارم فکر کنه که به هدفش رسیده؟ مگه نه؟؟