Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

Sourire

میزی برای کار|کاری برای تخت|تختی برای خواب|خوابی برای جان|جانی برای مرگ|مرگی برای یاد|یادی برای سنگ|این بود زندگی؟؟؟

سلام خوش آمدید
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد! بیسفون _ کلاب‌هاوس ایرانی

بحث پیام‌رسان‌های ایرانی مثل گذشته داغ نیست! پیام‌رسان‌های ایرانی هم اگرچه طرفداران خاص خود را دارند اما آنچنان که بتوانند عموم مردم را راضی نگه دارند نیستند؛ رابط‌های کاربری و امکانات بسیار قدیمی که از روی نسخه‌های قدیمی تلگرام کپی شده‌اند، قوانین دست و پا گیر، معرفی کانال‌های خاص پس از تایید! تعداد کم کاربران و... همه و همه علت‌های عدم استقبال عمومی مردم ایران از پیام‌رسان‌های ایرانی است. البته به همه آنها بی‌اعتمادی مردم نسبت به امنیت اطلاعاتشان و حفظ حریم شخصی را هم اضافه کنید!

گرچه خودم پیش از این در بیشتر پیام‌رسان‌های ایرانی عضو بودم و بحث عدم امنیت را نمی‌پذیرفتم، اما بعد از فیلترینگ سیگنال که علت‌ آن، الگوریتم پیچیده رمزنگاری آن عنوان شد(!) به این نتیجه رسیدم که شاید باید همیشه قابل رویت بود تا فیلترینگ اپلیکیشنی صورت نگیرد!!

 

من اما از قدیم از کاربران پیام‌رسان ایرانی بیسفون بودم و چه از نظر رابط کاربری و کاربرپسند ٌ، چه از نظر ایده‌های خلاقانه و نو به جای کپی‌های ناقص و زشت دیگر نمونه‌های ایرانی، آنها را می‌ستودم!

 

بارها در نوشته‌هایم بیسفون را به خوانندگانم معرفی کردم.

 

همانطور که می‌دانید و دیگر مهم هم نیست(!) یسفون نخستین پیام‌رسان در دنیا بود که قابلیت کانال را معرفی کرد. آن هم زمانی که تلگرام نبود! اما قوانین دست و پا گیر و عجیب و غریب در ایران و ترس از رویارویی با پدیده‌های نوظهور که ناشی از بی‌سوادی مسئولان در دولت‌های مختلف در ایران بوده تا کنون، باعث شد تا از یک جایی به بعد پروژه بیسفون به دست فراموشی سپرده شود تا اینکه بالاخره چندی پیش سرورهای بیسفون پس از ۸ سال با اعلام رسمی شرکت سازنده، برای همیشه خاموش شد...

 

بهانه این نوشته اما، محبوبیت رو به افزایش شبکه اجتماعی Clubhouse است.

 

یکی از دلایلی که به بیسفون علاقه داشتم، نوآوری این پیام‌رسان در کنار امنیتش بود که ناشی از پروتکل اختصاصی بیسفون بود.

 

کانال اولین خلاقیت بیسفون بود که مسئولان ذیربط(!!!) ایجاد کانال در بیسفون را به منوط به دریافت مجوز نمودند!!! و این در حالی بود که کمی بعدتر رقیب خارجی(تلگرام) به راحتی آن را در دسترس عموم قرار داد! و چه کسی است که بخواهد برای ایجاد یک کانال ساده در بیسفون تعهد بدهد و... آن هم وقتی به راحتی میشد از تلگرام استفاده کرد؟!

 

 

 

از دیگر قابلیت‌های بیسفون، ایجاد اتاق صوتی گروهی یا group Talking در گروه‌های بیسفون بود.

 

با استفاده از این قابلیت جذاب بیسفون، میشد به تعداد نامحدود و برخط به گفتگوی صوتی آنلاین پرداخت!!

 

اهمیت این موضوع آنجا بود که در زمان انتشار این قابلیت (سال 1397) حتی واتس آپ قابلیت تماس صوتی گروهی نداشت!!

 

آن زمان که هنوز به خاطر پاندمی کرونا، کلاس انلاین جایگاهی نداشت، از این بستر میشد بعنوان یک بستر مناسب آموزشی استفاده کرد!

 

عضویت در این اتاق‌ها هم اجباری نبود! وقتی تماس گروهی از طریق واتس‌اپ دریافت می‌کنید، اختیاری در عدم دریافت آن ندارید! اما در این قابلیت خود کاربر در صورت نیاز به جمع اضافه میشد!!

 

آن زمان اصلا شبکه اجتماعی با محوریت تولید محتوای صوتی وجود نداشت! Clubhouse که این روزها در مرکز توجه قرار گرفته و همگان به دنبال راهی برای دریافت لینک معرفی و عضویت از دوستان و اطرافیانشان هستند، آن زمان حتی در حد ایده هم نبوده!!

بیسفون این قابلیت را داشت اما صد افسوس که هم مسئولان بی‌تدبیر، کار سرورهایش را به خاموشی رساندند و ما مردم، چه بی‌انصافانه آنچه خود داشتیم ز بیگانه تمنا کردیم...

  • اسماعیل محمدنژاد | Esmaeil MohamadNezhad

ClubHouse

شبکه های اجتماعی

پیام رسان

نظرات (۲)

چه جالب....من اطلاعی از این اپلیکیشن نداشتم و استفاده نمیکردم...همونطور که الانم علاقه ای به کلاب هوس و گذراندن وقتم به اون صورت ندارم....البته که نمیدونم در آینده چه پیش آید

پاسخ:
سلایق متفاوته . مثلا من از شبکه‌های اجتماعی مثل پینترست یا اینستاگرام خوشم نمیاد. سعی می‌کنم خیلی وقتم رو اونجا نگذرونم. اما کلاب‌هاوس بستر مناسبی برای برقراری گفتگوی گروهی و تمرین شنیدن نظرات مخالف و دستیابی به تفکری منطقی به مرور زمان هستش. البته فعلا در حد بستر هستش و بستگی به نوع استفاده کاربران هم داره!!

به نظر من همه ی پیام رسان های ایرانی محکوم به نابودی هستن چون مردم بهشون اعتماد ندارن.

مثلاً شاید من کلی نوشته ی مهم یا عکس توش ذخیره کردم. یهو فردا همش پرید چکار کنم؟

تا حالا از این اتفاق ها زیاد افتاده.

👌

پاسخ:
با نظر کلی شما مخالفم. اما به طور کلی من با اینکه دولت‌ها مستقیما در کاری ورود کنند مخالفم! الان بیشتر پیام‌رسان‌های ایرانی به نوعی با یکی از سازمان‌های دولتی در ارتباط هستند . شاید شرط بقا و ادامه فعالیت همین بوده و بیسفون زیر بار این موضوع نرفته! چون در بین پیام‌رسانهای ایرانی تنها پیام‌رسانی که من به عنوان 100٪ خصوصی می‌شناختم بیسفون بود. در مورد از دست دادن مطالب هم متاسفانه همین‌طوره اما یک چیزی رو نباید فراموش کنیم و اون اینه که اگر بستری رایگان شد باید ریسک از دست دادن مطالب رو هم به جون خرید. اگر می‌بینید پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و واتس‌اپ بطور رایگان در دسترس عموم هستند و بدون مشکل هر روز در حال پیشرفت هستند ، دلایل دیگه‌ای داره. تا حالا شده از خودتون بپرسید این پیام‌رسانها که 100٪ رایگان هستند پس درآمدشون از کجاست که این همه هزینه می‌کنند؟ یعنی فقط به دنبال ارائه خدمات رایگان هستند برای خدمت به خلق؟ و از جیب خودشون و سرمایه شخصی برای مردم دنیا هزینه می‌کنند؟ قطعا درآمد هنگفتی دارند و اون فروش اطلاعات کاربرانشون هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

I am sweet, but honey is you . Flower is me , but fragrance is you . Happy I am but reason is YOU
-----------------------------
پرواز کن آنگونه که می‌خواهی ...
وگرنه پروازت می‌دهند آنگونه که می‌خواهند ...
------------------------------
این شعاری بود که سالها توی وبلاگم نوشته بودم ... از هواداران و اعضای پیشین باشگاه هواداران پرشین‌بلاگ هستم. بعد از چند سال وبلاگ نویسی مداوم به دلایلی کوچ کردم به این وبلاگ جدید ... وبلاگی جدید در محیط و سرویسی جدید ... همچون بهاری که همراه عشق به زندگیم پای گذاشت بهاری جدید را در زندگی مجازیم تجربه خواهم نمود... این بار اما از گذشته ها گذشته‌ام(!) و به حال رسیده‌ام و به فردایی بهتر برای ''ما" می‌اندیشم...
-----------------------------
چه تقدیری از این بهتر..؟
من از عشق تــــــو می‌میرم..!
-----------------------------
این وبلاگ در گذشته در سیستم وبلاگ‌دهی میهن‌بلاگ آریوداد نام داشت و در آدرس http://Ariodaad.MihanBlog.Com منتشر میشد که با اعلام تعطیلی سایت میهن‌بلاگ ، با نام و آدرس فعلی در اینجا به راه خود ادامه می‌دهد! بنابراین دیدن نام و آدرس وبلاگ قبلی روی بخش زیادی از تصاویر این وبلاگ امری عادی است!

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی